Meddelande:

Driftinformation - IT problem hos Tullverket Läs mer

eCare är vårt webbaserade logistikhanteringssystem som vi kontinuerligt utvecklar och förfinar i nära samarbete med våra kunder – de som använder det varje dag.

Oavsett om du behöver veckorapporter, engångsrapporter, bokningar via EDI eller bara en allmän översikt.
Hur du använder vår nya kundportal eCare är upp till dig.

A person working with eCare

eCare nyckelfunktioner

  • Manuell åtkomst
    Få enkelt åtkomst till och hantera dina logistikuppgifter manuellt
  • Fullständig kontroll
    Hantera logistik från beställning till leverans
  • Enkel spårning
    Spåra försändelser i realtid med referenser, storlek, volym, vikt med mera
  • Anpassade aviseringar
    Få meddelanden om viktiga ändringar och uppdateringar
  • Orderhantering
    EDI-integration för smidig orderhantering
  • Dokumentkontroll
    Få åtkomst till fraktsedlar, fakturor, tulldokument med mera
  • Resurseffektivitet
    Effektivisera verksamheten och frigör interna resurser
  • Orderöversikt
    Få detaljerade insikter från orderläggning till leverans
 

Hur eCare gynnar din verksamhet

Med eCare kan du hantera logistikuppgifter på olika nivåer i din organisation. Du kan ställa in personliga varningar, spåra försändelser och få en detaljerad översikt över varje försändelse.

  • för logistikchefer – fullständig kontroll från beställning till leverans
  • för inköpsansvariga – håll koll på försändelser och ankomsttider
  • för lageransvariga – få realtidsuppdateringar om förväntad ankomst
  • för drift – spåra upphämtningar och försändelser
 

eCare FAQ

Hur spårar jag?
  • Sök efter dina egna referenser
    Spåra försändelser med hjälp av fraktsedelsnummer, paketspårningsnummer eller referens
  • Beräknade och exakta avgångstider
    Få information om beräknad avgång (EDT), faktisk avgångstid (ATD) och beräknad ankomst (ETA)
  • Försändelsedetaljer
    Spåra storlek, volym, vikt och paketnummer
  • E-post-/SMS-aviseringarFå automatiska varningar om försändelsestatus, leveranstider och eventuella ändringar
Orderöversikt i eCare
  • Orderöversikt
    • Beställningsfunktion
    • Adresser, avsändar- och mottagarregister
  • Dokumentkontroll
    Få tillgång till fraktsedlar, beställningar, kommersiella fakturor och tulldokument
  • EDI Integration
    Sömlös integration med ditt inköpssystem (OMS) för spårning och uppdateringar på ordernivå
  • Automatisk orderinmatning
    Beställningar placeras automatiskt i eCare, följt av uppdateringar från tillverkare och lokala avdelningar
  • Realtidsaviseringar
    Få förstahandsinformation om inköpsordrar, leveransstatus och eventuella ändringar
Kan jag skapa anpassade aviseringar och användarprofiler?
  • Konfigurera aviseringar för specifika användare (logistikchefer, inköp, lager etc.) warehouse, etc.)
  • Säkerställ en fullständig överblick i eCare medan du arbetar i ditt system
  • Se till att rätt teammedlemmar får meddelanden vid rätt tidpunkt med anpassade aviseringar
EDI-integration med inköpssystem på ordernivå, OMS - orderhanteringssystem
  • kontroll ner till ordernivå
  • dokumentkontroll, fraktsedel, beställning, kommersiell faktura, tulldokument
  • beställningen placeras automatiskt i eCare
  • inköpsordern följs upp med tillverkaren, via våra lokala avdelningar i öst och Europa, du får förstahandsinformation
  • automatisk avisering om ändringar
  • arbeta i ditt system, ha en fullständig överblick i eCare
  • frigör egna resurser
 

Frågor om eCare?

Victoria Løvlie Bråttum
Kontakt
Victoria Løvlie Bråttum
Corporate Business Analyst
+47 917 43 727
Din e-postadress lagras säkert och används endast för att kontakta dig angående denna förfrågan. Vi delar inte din information med tredje part.

Hittade du inte det du letade efter?