Vi är ett innovativt företag som erbjuder alla logistiktjänster såsom: sjöfrakt, vägtransport in- och utrikes, tredjepartslogistik, flygfrakt, distribution och lager.

Vi fokuserar på totala lösningar av varuflöden, från producent till slutanvändare. Våra kunder är importörer, exportörer och industri med behov för logistiktjänster, speciellt i Skandinavien, Europa och Asien. Vi har huvudkontor i Norge med egna kontor i Sverige, Danmark, FinlandHolland, Tyskland, Lettland, Litauen, Polen, ItalienTurkiet, Kina och Indien.

Dessutom har vi ett agentnätverk över stora delar av världen.

Vår främsta styrka är våra anställda, med stark kunskap inom alla led i logistikkedjan är vi mästare på att hitta de smartaste lösningarna för våra kunder.


Driven medarbetare till Business support

Vi upplever stark tillväxt och vill stärka vår organisation inom supportavdelningen, och i detta sammanhang söker vi en ny medarbetare till vår Business Support med placering i Göteborg. Vill du bli en av oss?

Arbetsuppgifter:

  • Registervård i affärs- och transportsystem
  • Prissättning av statistik och simuleringar
  • Arbeta med KPI:er
  • Sammanfattning av statistik
  • Supportera kunderna med miljörapporter
  • Att arbeta med prisverktyg och att underhålla dessa
  • Kostnadsuppföljning av trailerflottan
  • På ett transportföretag vanligt förekommande arbetsuppgifter

 

Vi letar efter en person som har följande kvalifikationer:

  • Datorvana, Officepaketet med väldigt goda kunskaper i Excel
  • Ett starkt siffersinne
  • Krav: Minst 3 års arbetslivserfarenhet från samma roll eller liknande inom transportbranschen (ej taxi/buss)

 

Följande kunskaper är meriterande men ses inte som något krav:

  • Erfarenhet och kunskap inom olika statistikverktyg och kalkyleringssystem
  • Kompetens inom andra transportsystem och förståelse för både inhemska och gränsöverskridande transportutmaningar.
  • Arbete och simulering kring tender/upphandlingsarbete mot säljavdelningen.


Personliga egenskaper:

  • Strukturerad och ordningsam
  • Förmåga till logiskt tänkande och att se helheten.
  • Självgående med förmågan att initiera förbättringsprojekt.
  • Proaktiv och lösningsorienterad. Van vid en hektisk vardag.
  • Goda språkkunskaper; minimum svenska och engelska
  • Serviceminded och hjälpsam.

 

Du bör kunna möta snabba förändringar, vara positiv och lätt för att kommunicera med andra. Vi har en hektisk arbetsmiljö med många projekt som pågår samtidigt hela tiden. Emellanåt så kan det bli aktuellt med arbetsuppgifter förlagda utanför ordinarie arbetstid, som normalt är vardagar mellan 8-17.


Vi kan erbjuda:

  • Lön och andra villkor enligt överenskommelse.
  • Din anställning på ColliCare omfattas av kollektivavtal samt där tillhörande försäkringar.
  • Vi vill förstås att du ska trivas och må bra hos oss, och erbjuder dig därför ett friskvårdsbidrag.
  • Bra kollegor i ett spännande företag i snabb utveckling.
  • Självständig vardag med mycket ansvar.
  • Goda utvecklingsmöjligheter på sikt.

 

Varaktighet, arbetstid

100 %, tillsvidareanställning. Uppstart enligt överenskommelse.

Ersättning

Enligt kollektivavtal/överenskommelse.

Så ansöker du

Välkommen med din ansökan i form av ett CV samt personligt brev, som skall skickas till Joachim Müller i [email protected] Urval och intervjuer sker löpande.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Joachim, +46 733184477

 

 

Joachim Müller

Joachim Müller

Operational Controller - Gothenburg

Information om befattningen

Kontakt Joachim Müller
Telefon +46 760354060
Jobbtitel Business support
Tidsgräns Snarast
Arbetsplats Göteborg
Tillträde Omgående

Tipsa en vän

Spontanansökan

Vänligen fyll i formuläret nedan samt bifoga CV och personligt brev.