eCare – en enda informationskälla för effektiv hantering av logistikverksamheten, från beställning till leverans.

eCare, ett webbaserat logistiksystem, utvecklat i samarbete med våra kunder, som använder det dagligen. Vi är glada att kunna säga att systemet är utformat efter våra kunders behov, och vi är stolta över dess funktionalitet och användbarhet.


eCare för dina behov - tre olika lösningar

Vill du ha fullständig EDI-integration eller manuell anslutning? Det är ditt val. Vi rekommenderar ofta manuell anslutning i den inledande fasen. Efter ungefär sex månader kommer vi att fråga dig hur det fungerar, och vad mer du kan använda eller vill ha.


Manuell uppställda innehåller:

  • Spårning
  • Sök i dina egna referenser
  • Beräknad avgång (ETD), faktisk avgång (ATD), beräknad ankomst (ETA)
  • Sändningens storlek, volym, vikt och antal förpackningar
  • Funktionen Order
  • Översikt från beställning till leverans
  • Prisberäkning
  • Dokumentkontroll, fraktsedlar, ordrar, handelsfakturor, tullklareringsdokument
  • E-post notifikation, logga in och kontrollera
  • Adresser, avsändare och mottagarregister
  • Alla uppdrag på ett ställe


EDI-integration med upphandlingssystem ner till ordernivån. OMS – Orderhanteringssystem

  • Kontroll ned till ordernivå
  • Dokumentkontroll, fraktsedlar, beställningar, handelsfakturor, dokument för tullklarering
  • Beställningar ställs automatiskt in i eCare
  • Köporderna följs upp med produkttillverkare – du får uppdateringar från våra kontor i Asien och Europa
  • Automatisk notifikation av ändringar
  • Arbeta i ditt eget system, ha full överblick inom eCare
  • Frigöra egna resurser

 

EDI integration med ditt upphandlingssystem ner till artikeln nivå, POMS – Inköp Orderhantering System

  • Styr ner till artikelnivån i order – mikromanagement!
  • Dokumentkontroll, fraktsedlar, beställningar, handelsfakturor, tullklareringsdokument, samt möjlighet att ladda upp egna filer relaterade till ordern och ha allt på ett ställe.
  • Ordern, med alla artikelrader, ställs automatiskt in i eCare.
  • Order kopplade till enskilda containrar.
  • Inköpsordern följs upp med produkttillverkaren på artikelnivå. Våra lokala avdelningar i Asien och Europa ger dig uppföljning och förstahandsstatusuppdateringar i eCare.

 

Relevant information till rätt användare

Det finns många användare i en organisation som kommer att utföra olika uppgifter och behöver meddela på olika punkter i logistikcykeln. eCare kan anpassas så att en användare får den information och de aviseringar som är relevanta för dem.

  • Logistikchef- för full kontroll över hela processen från order till leverans
  • Upphandlingsansvarig- från när varorna är färdiga, och redo att skickas till landet
  • Lageransvarig- när varorna förväntas komma fram
  • Transportkontor- när skall varorna hämtas och transporteras